Premis Finestra 2023 – Booktrailers guanyadors

El lliurament dels Premis Finestra de Booktrailers, organitzats per la Biblioteca i Cardoterror, va tenir lloc en el decurs del passat Festival Cardoterror. Un jurat de luxe, ha triat d’entre tots els treballs presentats (13) els premiats, que son:

Vinc per donar fe – 1r Premi ex aequo (Premis Finestra 2023)

Autoria: Marina Friedman, Carla de la Cruz, Ingrid Company i Douaa Chorrib.

Sinopsi del llibre: Vinc per donar fe és un conte que pertany al llibre Invasió subtil i altres contes de Pere Calders. Les narracions d’Invasió subtil i altres contes ens mostren l’actitud de Calders davant la realitat, una actitud presidida, sobretot, pel sentit de l’humor, però que també inclou una mirada irònica i lleugerament pessimista sobre el comportament humà. Amb una escriptura extraordinàriament àgil i plena de troballes de llenguatge, Calders aconseguirà que la imaginació i la fantasia acabin per posar un interrogant a les nostres conviccions sobre l’aparença “normal” de les coses.

El podràs trobar a aquestes biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals: AQUÍ

La noia que estimava Tom Gordon – 1r Premi ex aequo (Premis Finestra 2023)

Autoria: Marc Silva, Oriol Baladó, Marina Barbancho i Jana Pous.

Sinopsi del llibre: Un conte de fades macabre d’Stephen King comptat amb el perspicaç i indomable esperit d’una nena. Una història que toca la fibra de les nostres emocions més bàsiques. La noia que estimava Tom Gordon explora el nostre terror més profund al desconegut.

La caiguda de la casa Usher – 2n Premi (Premis Finestra 2023)

Autoria: Aroa Jagne, Clara Oliver i Aitana Hinojosa.

Sinopsi del relat: Una petita embarcació de turistes es veu afectada per un mal temporal, el iot on viatjaven xoca amb unes roques, provocant que els tripulants hagin de demanar ajuda en una petita comunitat que està a uns metres. Quan arriben al poble buscant auxili es troben amb una misteriosa sorpresa. Les persones que hi habiten no són comunes, són humans amb una mutació de peix. Una terrorífica novel·la que mostra què es pot fer per la supervivència. Relat d’H. P. Lovecraft.
Font: Lecturalia

Podràs trobar tota l’obra d’Edgar Allan Poe a les biblioteques: AQUÍ

Els testimonis – 3r Premi (Premis Finestra 2023)

Autoria: Aina Lambies, Aya Sarhan, Nora van Andel, Laia Roure i Alan José Fuenmayor.

Sinopsi del relat: Fueron testigos és un relat fantàstic de l’escriptora Rosa Chacel (1898-1994), publicat a l’antologia de 1951: Sobre el piélago. Probablement un dels millors contes de Rosa Chacel, narra un succés extraordinari i inquietant: un home es desploma a la via pública i, davant dels ulls d’un grup de testimonis casuals, es fon, literalment. Font: http://elespejogotico.blogspot.com

Podràs trobar tota l’obra de Rosa Chacel a les biblioteques: AQUÍ

» Booktrailers guanyadors Edició 2022